Njut av sommarens lugn och tid för reflektion

Nu är snart högsommarvärmen här och jag har just börjat på en liten förskolan i Tensta. Barnen är underbara, spontana och älskvärda. Ser fram emot att  få lotsa dem till en kommande skolstart med mycket kreativt arbete, upplevelser i Järvafältets skogsdunge, mycket rörelse och en trevlig stund vid matbordet. Det känns verkligen inspirerande efter en turbulent vår som högstadielärare i svenska. Man vet inte vart man hör hemma förrän man har provat på alla stadier i skolans värld. Min senaste erfarenhet vid Internationella skolan för rättvisa och fred var inte så givande, långt därifrån. Men nu stannar jag ett bra tag i förskolans värld, där min dotter för bara nåt år sedan lämnade.

Trevlig sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0